چاپگرهای کانن یک وسیله عالی و یک دارایی غیرقابل جایگزین برای دفتر هستند، تا زمانی که شروع به ارائه طیفی از مشکلات برای کاربران خود کنند. آن‌ها از طریق جوهر اجرا می­شوند، کیفیت خروجی ممکن است ناقص باشد و گاهی اوقات این پرینترها از چاپ خودداری می­کنند. در حین کار در یک دفتر شلوغ، تشخیص مشکلات چاپگر کانن ممکن است آسان نباشد. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با راه ­های ساده عیب یابی پرینتر کانن در مواقع مشکلات بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

عیب یابی پرینتر کانن

چاپگر کانن چاپ نمی­کند

این مشکل یکی از رایج­ترین و خسته کننده­ترین مشکلات چاپگر کانن می­باشد. اگر پیغام خطایی وجود ندارد که شما را متوجه مشکل کند، بررسی کنید که چاپگر همچنان از طریق کابل USB یا اترنت متصل است یا اگر بی سیم است، بررسی کنید که Wi-Fi فعال و به شبکه مناسب وصل شده باشد. درایور چاپگر را بررسی کنید، گاهی اوقات ممکن است خراب شود و باید دوباره آن را نصب نمایید. درایور مناسب برای چاپگر خود را می­توانید در صفحه دانلود سازنده پیدا کنید.

هشدار کم بودن جوهر

کارشناسان بخش تعمیرات پرینتر کانن معتقدند وقتی هشدارهای کم بودن جوهر دریافت می­کنید، عجله­ای برای تعویض کارتریج جوهر وجود ندارد. اکثر چاپگرهای مدرن کانن هشداری برای سطح جوهر دارند که در صورت کم شدن جوهر به شما هشدار می­دهد. با این حال، دقت این هشدارها بین مدل­های پرینتر کانن متفاوت است. برخی از مدت‌ها قبل از اینکه سطح جوهر به شدت کم شود، در مورد سطح جوهر پایین هشدار می‌دهند.

تنها راه برای اینکه واقعاً بفهمید چقدر جوهر باقی مانده است، چاپ کردن است تا زمانی که کیفیت پایین بیاید یا چاپگر متوقف شود. هنگامی که متوجه شدید جوهر قطعا تمام شده است، می­توانید کارتریج جوهر را بردارید و آن را جایگزین کنید. با انجام این کار، تصور تقریبی از مشروع بودن هشدارهای جوهر خود خواهید داشت.

عیب یابی پرینتر کانن

 چاپ با Wi-Fi بیش از حد طول می­کشد

برای سرعت بخشیدن به زمان چاپ از طریقWi-Fi، می­توانید سعی کنید چاپگر خود را تا حد امکان نزدیک به روتر خود قرار دهید. همچنین می­توانید مطمئن شوید که روتر مناسب است و از 802.11n  پشتیبانی می­کند و باند 5 گیگاهرتز و همچنین 2.4 گیگاهرتز را ارائه می­دهد. همچنین مطمئن شوید سیستم عامل شما به روز است.

چاپگر خیلی کند عمل می­کند

برخی از چاپگرها سریع هستند. با این حال می­توان سرعت یک چاپگر کند را افزایش داد. اگر خیلی نگران داشتن بالاترین کیفیت خروجی نیستید، می­توانید در حالت پیش نویس چاپ کنید. این کار سرعت چاپ را به میزان قابل توجهی افزایش می­دهد. شما باید از چاپ دو طرفه خودداری کنید (اگر چاپگر کانن شما از آن پشتیبانی می­کند)؛ زیرا این کار می­تواند به طور قابل توجهی سرعت چاپگر شما را کاهش دهد.

عکس­های چاپ شده کیفیت پایینی دارند

کارشناسان نمایندگی Canon معتقدند مخصوصاً برای پرینترهای کانن جوهرافشان، مطمئن شوید که روی کاغذ مناسبی چاپ می­کنید. برای چاپ عکس­های دقیق باید از کاغذ عکس استفاده کنید. مطمئن شوید که نوع کاغذ مورد استفاده خود را در تنظیمات نرم افزار انتخاب کرده­اید. تمیز کردن نازل و تراز کردن هد چاپ دوباره به بهبود کیفیت چاپ کمک می­کند. ممکن است رنگ شما کم شده باشد که ممکن است باعث تغییر رنگ چاپ شود، در این صورت زمان تعویض کارتریج فرا رسیده است. همچنین شایان ذکر است که کارتریج‌های جوهر قدیمی باید بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند.

عیب یابی پرینتر کانن

گیر کردن کاغذ پرینتر کانن

گیر کردن کاغذ یکی از رایج­ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات چاپگر کانن است .شایع­ترین دلیل گیرکردن کاغذ زمانی است که کاغذ به درستی تراز نشده باشد. قبل از قرار دادن کاغذ در سینی، مطمئن شوید که پشته کاغذ مربع است و بیش از حد آن را پر نکنید. اگر کاغذ همچنان گیر می­کند، می­توانید به بخش عیب یابی پرینتر کانن در دفترچه راهنمای کاربر چاپگر کانن مراجعه کنید.

چاپ چند منظوره من دیگر اسکن نمی­شود

اگر اسکنر MFP شما از کار افتاد، ممکن است به نرم افزار مربوط باشد. سعی کنید نرم افزار را دوباره نصب کنید، اما اگر مشکل ادامه داشت، راهنمای کاربر را بررسی کنید یا صفحه پشتیبانی سازنده را بررسی نمایید. گاهی اوقات ماشین‌های داخلی پیچیده مانند اسکنرها ممکن است از کار بیفتند.

خطوط تونر

اگر محصول نهایی شما دارای خطوطی می­باشد که به آن اضافه شده، ممکن است به دلایل مختلفی عمل کند. این عامل می­تواند به سادگی مواد تصادفی که روی شیشه اسکنر جمع می­شوند، به نقص درام یا مشکل فیوزر باشد. بیشتر اوقات، تمام چیزی که چاپگر کانن نیاز دارد کمی TLC است. استفاده از پارچه برای تمیز کردن شیشه اسکنر چند ثانیه طول می­کشد. معمولا تمیز کردن شیشه باعث حذف خطوط اضافه می­شود.

صفحات مچاله شده

هیچ چیز حرفه­ای در مورد صفحات کپی که از دستگاه کانن بیرون می­آیند و به نظر مچاله می­شوند وجود ندارد و به نظر می­رسد از ته یک کوله پشتی بیرون کشیده شده­اند. رطوبت ناشی از غلطک­های تغذیه فرسوده، سینی­ های کاغذ فرسوده و مجموعه­ های فیوزر همگی باعث مچاله شدن صفحات می­شوند. یک راه خوب برای بررسی و بررسی اینکه آیا این مشکلی است که می­توانید آن را برطرف کنید، نیاز دارد که سینی کاغذ را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که کاغذ به درستی در آنجا بارگذاری شده است. اگر مشکل از غلتک­ های تغذیه یا مجموعه فیوزر است، باید با تکنسین تعمیر چاپگر canon معتمد خود تماس بگیرید.

عیب یابی پرینتر کانن

برگه‌ها خالی چاپ می‌شوند

در یک دفتر شلوغ که چاپگر مشترک است، چاپگرهای کانن دارای ویژگی هستند که عمداً از یک صفحه خالی برای جدا کردن یک کار چاپ از دیگری استفاده می‌کنند. بیشتر ماشین‌ها از تنظیمات برگزیده چاپ استفاده می‌کنند، جایی که می‌توانید صفحات جداکننده را فعال یا غیرفعال کنید. پس از تنظیم، صفحات خالی به طور خودکار از تنظیمات برگزیده چاپگر حذف خواهند شد.

کپی­ها خیلی روشن یا خیلی تاریک هستند

اکثر اوقات، مشکلات نور و تاریکی در صفحات نتیجه عدم تعادل در کنترل تراکم در دستگاه کپی می­باشد. ممکن است شخصی به طور ناخواسته تنظیمات را تغییر داده باشد و تصاویر کپی شده را خیلی روشن یا خیلی تاریک کرده باشد. بهترین راه حل در این مورد، تنظیم مجدد سطوح چگالی می­باشد. همچنین ممکن است عمر درام به پایان برسد یا تونر دستگاه بد باشد. در این صورت، باید جایگزین خریداری و نصب شود.

سخن پایانی

امیدواریم از خواندن این مقاله که توسط نمایندگی کانن استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله تحت عنوان راه های ساده عیب یابی پرینتر کانن مورد پسند شما قرار گرفت آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

 

 

Rate this post