پرینتر Canon روشن نمی شود – چه کاری باید انجام دهم؟مواقعی وجود دارد که چاپگر Canon شما روشن نمی شود . چنین مشکلی در بین پرینترها رایج است و بیشتر توسط خود کاربر حل می شود. برای تعمیر پرینتر کانن که روشن نمی شود، باید دلیل آن را پیدا کنید. گاهی اوقات، مشکل به این سادگی است که سیم برق به درستی به پرینتر متصل نیست یا پریز برق کار نمی کند. بنابراین قبل از اینکه به هر نتیجه‌ای برسید و فکر کنید که مشکلی جدی در پرینتر شما وجود دارد، این موارد اساسی را بررسی کنید. اگر پس از بررسی همه این موارد، همچنان با مشکل مواجه شدید، باید برخی از مراحل اولیه عیب یابی ذکر شده در این وبلاگ را امتحان کنید تا علت روشن نشدن پرینتر کانن مشخص شود.

نماس مستقیم با نمایندگی کانن

احتمال ادامه مشکل پس از انجام عیب‌یابی اولیه نادر است، اما اگر این اتفاق افتاد، در تماس با کارشناسان پشتیبانی چاپگر Canon ما تردید نکنید.

علت روشن نشدن پرینتر کانن

چرا پرینتر Canon من روشن نمی شود؟

مراحل رفع مشکل چاپگر Canon

  • بررسی کنید که آیا چاپگر کانن شما روشن است یا خیر
  • کد پاور رو چک کن
  • پیکربندی منبع تغذیه را تأیید کنید
  • آداپتور پرینتر را بررسی کنید

چرا پرینتر Canon من روشن نمی شود؟

قبل از اینکه سریع به نتیجه گیری بپردازید و مراحل عیب یابی را شروع کنید، اگر سعی کنید علت دقیقی را پیدا کنید که پرینتر Canon شما مشکل را روشن نمی کند مفید خواهد بود. در زیر دلایلی وجود دارد که باعث می شود چاپگر کانن شما روشن نشود.دلیل روشن نشدن پرینتر کانن را باهم بررسی میکنیم.

  • پرینتر شما به درستی به منبع تغذیه متصل نیست.
  • چاپگر شما منبع تغذیه کافی ندارد.
  • پیکربندی پرینتر نادرست است
  • مشکل با آداپتور چاپگر
  • سیم برق آسیب دیده
  • خرابی برد فرمتر
  • خرابی دکمه پاور
  • خرابی برد پاور

بنابراین دلایل احتمالی وجود دارد که می تواند منجر به روشن نشدن پرینتر Canon شود . اگر می خواهید از شر تمام این مشکلات خلاص شوید، با روش های عیب یابی که در مقاله زیر ذکر شده است، ادامه دهید.

چرا پرینتر کانن روشن نمیشود

مراحل رفع مشکل روشن نشدن پرینتر Canon

هر روش عیب‌یابی را یکی یکی دنبال کنید تا زمانی که چاپگر کانن شما رفع ایراد شود.بررسی کنید که آیا پرینتر کانن شما روشن است یا خیر.گاهی اوقات وقتی دکمه روشن/خاموش را خیلی محکم فشار می‌دهید یا اگر دکمه روشن/خاموش را بیش از چند ثانیه نگه دارید، نرم‌افزار چاپگر می‌تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند.علت روشن نشدن پرینتر کانن همیشه به خاطر موارد پیچیده نیست.

اگر درهای دسترسی پرینتر باز باشند ممکن است پرینتر شما روشن نشود.

اگر اینطور است، باید تمام کابل‌ها را از دستگاه پرینتر خود جدا کنید و یک دقیقه آن را به همین شکل رها کنید. پس از یک دقیقه کابل ها و سیم ها را دوباره به پرینتر وصل کنید و آن را روشن کنید. انجام این کار دستگاه چاپگر شما را به سختی ریست کرده و هر مشکل موقتی را برطرف می کند.

در برخی از پرینترها، یک دکمه پاور نیز در نزدیکی سیم برق یا پانل کنترل قرار دارد.

خرابی برد پاور یا تغذیه دلیل روشن نشدن پرینتر کانن

یکی از دلایل اصلی که ممکن است پرینتر شما روشن نشود خرابی برد پاور و قطعات آن است. اسیب دیدن برد پاور میتواند علت روشن نشدن پرینتر کانن باشد.معمولا در اثر ضربدیدگی ،مایع خوردگی و یا نوسانات برق این اتفاق برای پرینتر شما رخ میدهد. در بعضی از پرینتر ها برد پاور جدا بوده و در برخی دیگر این برد روی برد فرمتر بصورت مجتمع وجود دارد . اگر در این رابطه دچار مشکل شده اید احتمالا کاری از دست شما بر نمیاید و باید به نمایندگی پرینتر کانن مراجعه نمایید.گارشناسان متخصص با تجربه خود اقدام به عیب یابی و بررسی ایرادات مربوط به برد پاور پرینتر میکنند. در صورتی که بتوان این قطعه مهم که وظیفه تامین انرژی و تبدیل برق شهری 220 ولت را به برق و انرژی مورد نیاز پرینتر کند این پروسه انجام میشود. در غیر اینصورت برای تعویض آن اقدام کنید.

آسیب دیدن برد فرمتر دلیل روشن نشدن پرینتر کانن

از دیگر مواردی که باعث علت روشن نشدن پرینتر کانن میشود خرابی و آسیب دیدن برد فرمتر است. این مادربرد که برد اصلی پرینتر است و حافظه و پردازنده روی آن قرار گرفته وظیفه مهمی دارد . اتصال به سیستم کامپیوتر و دستور گرفتن و واکنش نشان دادن به این دستورات وظیفه اصلی برد فرمتر است. خرابی برد فرمتر مینواند عبت روشن نشدن پرینتر Canon باشد. آسیب دیدن این مادربرد معمولا به خاطر نوسانات برق و یا فشار بیش از حد به پرینتر است. این اتفاق و مشکل معمولا برای پرینتر های قدیمی با کارکرد بالا اتفاق میفتد. پروسه تعمیر برد فرمتر پرینتر نیاز به تخصص بالا دارد. در بخش نمایندگی تعمیر پرینتر کانن کارشناسان ما با تجربه و تخصص خود ابتدا اقدام به رفع ایراد این مادربرد میکنند. در صورتی که میزان آسیب دیدگی قطعات بالا باشد کارشناسان ما جهت تعویض آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

دلیل روشن نشدن پرینتر کانن

 

پرینتر کانن روشن نمیشود ؟ کد پاور رو چک کن

یک سیم برق وظیفه اتصال چاپگر شما به برق اصلی را بر عهده دارد. بدون آن، پرینتر شما نمی‌تواند انرژی لازم برای اجرا را دریافت کند و از این رو نمی‌توانید چیزی را چاپ کنید. در این صورت باید سیم برق پرینتر کانن خود را چک کنید. مطمئن شوید که به درستی به چاپگر و همچنین به سوئیچ وصل شده است. مطمئن شوید که آسیب ندیده و به درستی کار می کند. سیم برق به ندرت آسیب می بیند، اما ممکن است این اتفاق بیفتد، بنابراین باید آن را بررسی کنید و اگر کار نکرد، فورا آن را تعویض کنید.این یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روشن های بررسی است که چرا پرینتر کانن روشن نمیشود.

 

پیکربندی منبع تغذیه را برای بررسی علت روشن نشدن پرینتر کانن تأیید کنید

پیکربندی پرینتر بسته به نوع یا مدل چاپگر متفاوت است. در حالی که برخی از پرینترها دارای کابل های برق متصل هستند که نمی توان آنها را جدا کرد، برخی دیگر از کابل های برق قابل جدا شدن تشکیل شده اند که می توانید به راحتی آنها را جدا کنید. برخی از پرینترهای کانن نیاز به اتصال آداپتور برق متناوب به پریز برق دارند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.آسیب دیدن کابل برق میتوانید علت روشن نشدن لپ تاپ کانن باشد.

علت روشن نشدن پرینتر canon

چرا پرینتر کانن روشن نمیشود ؟ آداپتور پرینتر را بررسی کنید

نکته آخر اینکه آداپتور پرینتر شما همچنین می تواند منجر به عدم چاپ چاپگر Canon شود. پرینتر های کانن دارای دو نوع آداپتور هستند که عبارتند از آداپتور AC خارجی و آداپتور AC داخلی. در مورد آداپتور AC داخلی، سیم برق ممکن است قابل جدا شدن نباشد. فقط باید سیم را به پریز وصل کنید تا پرینتر روشن شود.دقت کنید که برای بررسی دلیل روشن نشدن پرینتر Canon اگر با انجام این کار چاپگر شما روشن نشد، باید کد را از نظر سایش و پارگی بررسی کنید. در نهایت، اگر چیزی کار نکرد، می توانید سیم برق را با سیم دیگری جایگزین کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر. همین کار را در مورد آداپتور AC خارجی انجام دهید و ببینید که برای شما کار می کند.

هنگامی که تمام روش های فوق را امتحان کردید، باید پرینتر خود را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا به درستی چاپ می شود یا خیر.

روشن نشدن پرینتر کانن

 

بررسی علت روشن نشدن پرینتر کانن را به ما بسپارید

امیدواریم پس از پیروی از روش های بالا بتوانید پرینتر Canon خود را که روشن نمی شود تعمیر کنید . اگر هنوز نمی توانید پرینتر خود را راه اندازی کنید یا اگر مشکل دیگری دارید، برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان پشتیبانی چاپگر کانن ما تماس بگیرید. علت روشن نشدن پرینتر کانن دلایل متعددی دارد که توسط کارشناسان قابل بررسی و عیب یابی است.

5/5 - (1 امتیاز)