پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw یکی از پرینتر های با کیفیت و البته قابلیت های مختلفی از جمله چاپ دو رو و پشتیبانی از قابلیت اتصال بی سیم کانن می باشد.

این پرینتر به دلیل امکانات به روز و قیمت مناسبی که دارد یکی از پرفروش ترین پرینتر های شرکت کانن است که در ادامه در نمایندگی کانن به بررسی قابلیت های مختلف آن می پردازیم.

 

بررسی ویژگی های ظاهری پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw

پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw

این دستگاه از پلاستیک ساخته شده است و یک پرینتر لیزری می باشد که برای شارژ کارتریج آن باید از کارتریج های تونری استفاده نمود.

این کارتریج ها دارای ظرفیت خاصی هستند و بعد از اتمام ظرفیت برای استفاده مجدد از دستگاه یا باید برای خرید کارتریج جدید اقدام نمود و یا اینکه با تونر های اصلی که در نمایندگی کانن در اختیار شما قرار می گیرند، برای شارژ مجدد کارتریج اقدام نمود.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی کانن پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw از نظر ابعاد و وزن می تواند در میان پرینتر های خوش ساخت کانن قرار بگیرد که فضای کمی را نسبت به کاربری خود اشغال می کند.

این پرینتر برای چاپ اولین برگ پس از روشن شدن فقط به 6 ثانیه زمان نیاز دارد که در میا پرینتر های هم رده ای عدد بسیار قابل توجهی است.

کاربری دستگاه در همه محیط ها می باشد و فقط برای چاپ اسناد و متن ها به صورت سیاه و سفید می توان از آن استفاده نمود.

برای راه اندازی پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw باید ابتدا اتصالات برق و کابل usb آن را انجام داده و سپس برای نصب درایور مخصوص آن اقدام نمود.

با توجه به اینکه این محصول با نسخه های مختلف سیستم عامل ها سازگار می باشد می توان به راحتی آن را روی کامپیوتر یا لپ تاپ راه اندازی کرد.

 

بررسی ظرفیت دستگاه

پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw

برای استفاده از این پرینتر می توان تعداد 250 برگ را در سایز های مختلف تا سایز A4 درون سینی کاغذ دستگاه قرار داد.

این میزان برای کسب و کار های کوچک و خانگی بسیار عالی بوده و می تواند نیاز های کسب و کار های متوسط را در محیط کاری برطرف نماید.

چاپ اسناد و متن ها  بر روی همه جنس های کاغذ قابل انجام است و نباید از این پرینتر با توجه به لیزری بودن، انتظار چاپ تصاویر با کیفیت را داشته باشیم.

توان کار ماهیانه ای که برای پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw در نظر گرفته شده است، عدد 8000 برگ می باشد که البته برای کاهش کیفیت چاپ اسناد و همچنین پایین آمدن کارایی دستگاه بهتر است به سراغ ظرفیت های کمتر برویم.

کارایی این برند در تولید پرینتر های با کیفیت در این محصول نیز مشاهده می شود و امکانات بسیار زیادی در آن قرار داده شده است تا کاربران بتوانند از ظرفیت نهایی دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.

 

امکانات ارتباطی

پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw

برای وصل شدن به این دستگاه و استفاده از آن جهت چاپ به صورت سیاه و سفید می توان از ساده ترین راه یعنی اتصال کابل USB استفاده نمود.

در کنار این یک پورت شبکه نیز برای پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند در محیط های اداری به راحتی دستگاه را به شبکه و سوکت مورد نظر وصل نمایند تا از این طریق به انجام کار های مختلفی که پرینتر بر عهده دارد سرعت ببخشند.

طبق بررسی های ما در نمایندگی کانن یک قابلیت ویژه و جذاب به این محصول اضافه شده است تا از طریق اتصال بی سیم یا وای فای نیز بتواند با دیگر تجهیزات جانبی مانند تلفن های هوشمند و تبلت ارتباط برقرار نموده و عملیات چاپ را انجام دهد.

به این ترتیب با نصب اپلیکیشن مخصوص شرکت کانن می توان از هر فاصله ای به راحتی با اتصال بی سیم، اسناد را با کیفیت و وضوح بالایی روی دستگاه چاپ نمود.

حرف w در انتهای نام پرینتر نشان دهنده همین قابلیت است.

البته قبل از این حرف d را می توان دید که به معنای توانایی چاپ دو رو در این پرینتر برای سرعت بخشیدن به انجام کار ها می باشد.

 

کیفیت و سرعت انجام عملیات

پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw

با توجه به سرعتی که برای چاپ اسناد به صورت سیاه و سفید بر روی این پرینتر وجود دارد می توان آن را یکی از سریع ترین پرینتر های با کیفیت بالا در این زمینه دانست.

شاید در نگاه اول تعداد 25 برگ چاپ شده در یک دقیقه نسبت به پرینتر های قدیمی مخصوص پرینت سیاه و سفید عدد بزرگی نباشد اما زمانی که به کیفیت چاپ یعنی 1200*1200 dpi نگاه می کنیم می توانیم متوجه سرعت بالا در کنار کیفیت دستگاه شویم.

برای پرینتر لیزری کانن مدل LBP6230dw کارتریج شماره 726 مورد استفاده قرار می گیرد گه در هر بار شارژ شدن از طریق تونر های اصلی می تواند تعداد 1200 برگ را با کیفیت بالا چاپ نماید.

 

Rate this post