پیشرفت تکنولوژی شرکت کانن را به این فکر انداخت تا با ارائه ی انواع دستگاه فکس کانن بتواند نیازهای مختلف مردم در برقراری ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی را برطرف نماید.

در گذشته های دور برای فرستادن یک پیغام متنی باید مسیر و زمان مشخص و طولانی در نظر گرفته می شد که این کار امروزه از طریق دستگاه فکس در سریعترین زمان انجام می شود.

دستگاه فکس کانن

این دستگاه نوشته های روی کاغذ را به سیگنال های قابل انتقال از طریق خطوط تلفن تبدیل می کند.

این سیگنال ها در مبداً ساخته شده و در طول انتقال از طریق خطوط تلفن به دستگاه فکس مقصد می رسند.

در اینجا دوباره سیگنال های دریافت شده به نوشته های روی کاغذ تبدیل می شوند.

دستگاه فکس کانن به دلیل ویژگی ها و مشخصات بارز و ممتازی که دارد یکی از اولین انتخاب های عموم مردم برای استفاده برای مصارف مختلف خانگی یا اداری می باشد.

هر چند امروزه با ارتباطاتی که در بستر اینترنت شکل گرفته، استفاده از این دستگاه کمی رونق قبلی خود را از دست داده است، اما هنوز هم اسناد مهم و اداری از طریق همین دستگاه برای دیگر افراد فرستاده می شود.

ارسال اسناد و نوشته ها از طریق فکس باعث می شود تا افرادی که در مقصد حضور دارند بتوانند به راحتی از جزئیات آن در سریع ترین زمان ممکن مطلع شوند.

کارشناسان بخش تعمیرات پرینتر کانن معتقدند این کار باعث شده است تا کیفیت ارسال و دریافت اسناد در دستگاه های فکس اهمیت بالایی پیدا کند که کانن در این زمینه یکی از پیشتازان می باشد.

قیمت بسیار مناسب

در کنار کیفیت بالا که یکی از اصول شرکت کانن برای تولید محصولات اداری از جمله فکس می باشد، می توان به قیمت بسیار مناسب این دستگاه  ها نیز اشاره نمود.

شاید بسیاری از افراد ترجیح دهند با صرف هزینه ی بالاتر، دستگاه فکس با کیفیت تری را خریداری نمایند، اما هنوز هم کسانی هستند که به دنبال خرید محصولاتی مانند دستگاه فکس کانن بوده که در کنار کیفیت بالا دارای قیمت بسیار مناسب و توجیه پذیری از نظر اقتصادی نیز می باشند.

 

انواع فکس کانن

به طور کلی دستگاه فکس کانن را به سه دسته ی فکس حرارتی، لیزری و  کاربنی  تقسیم می کنند.

مشتریان می توانند با آگاهی کامل از ویژگی های هر کدام از آن ها، متناسب با نیاز خود برای خرید آن ها اقدام نمایند.

 

فکس حرارتی کانن

با توجه به اینکه در این مدل از فکس های کانن، نوشته های دریافت شده از طریق سیگنال های خطوط تلفن با استفاده از حرارت روی کاغذ چاپ می شوند، به این دستگاه ها، فکس حرارتی گفته می شود.

فکس حرارتی کانن از جمله مدل های اولیه ی دستگاه فکس تولید شده توسط شرکت می باشد.

این نوع از دستگاه فکس کانن سرعت کمتری برای ارسال و دریافت نوشته ها نسبت به دیگر مدل ها دارد.

به همین دلیل شرکت ها و سازمان هایی که حجم بالایی از ارتباطات از طریق فکس را ندارند، می توانند از این دستگاه فکس کانن استفاده نمایند.

ساختار ساده ای که برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است باعث می شود تا طول عمر آن ها نسبت به دیگر دستگاه های فکس بالاتر برود.

در کنار این موضوع استفاده از دستگاه فکس حرارتی کانن به دلیل نیاز به کاغذ حساس به حرارت برای انجام عملیات می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شود.

با توجه به اینکه سند دریافت شده در این کاغذ ها پس از مدتی کیفیت خود را از دست می دهد امروزه استفاده از این نوع فکس ها کمتر پیشنهاد می شود.

 

فکس کاربنی کانن

یکی دیگر از انواع این دستگاه، نوع کاربنی آن می باشد.

به گزارش نمایندگی کانن به طور تقریبی می توان گفت که نحوه ی کار این دستگاه برای انتقال اطلاعات بر روی کاغذ شبیه به دستگاه فکس حرارتی کانن می باشد.

تنها تفاوت اصلی این دستگاه با دیگر دستگاه فکس کانن که از نوع حرارتی می باشد، استفاده از کاغذ A4 است.

این کار باعث می شود تا ماندگاری اسنادی که از طریق این فکس منتقل می شوند بسیار بیشتر باشد.

به جای کاغذ حرارتی در این مدل ها از کاربن استفاده می شود.

انتخاب نوع کاربن با توجه به مدل دستگاه انجام می شود ولی به طور طبیعی بهتر است کاربنی انتخاب شود که مدت بیشتری در بازار موجود می باشد.

از دیگر ویژگی های این نوع از دستگاه فکس کانن می توان به سرعت متوسط آن اشاره نمود.

شرکت ها و سازمان های با حجم ارتباطات متوسط می توانند از عملکرد این نوع از دستگاه فکس کانن رضایت کامل داشته باشند.

 

فکس لیزری کانن

پیشرفت تکنولوژی و نیاز به ارتباطات سریع تر و با کیفیت بالاتر باعث شد تا در ادامه تولید فکس کانن شاده ارائه ی فکس های لیزری به بازار باشیم.

قسمت های اصلی این دستگاه را تونر و درام تشکیل می دهند.

بررسی های نمایندگی Canon نشان میدهد استفاده از تونر برای چاپ نوشته ها باعث شده است تا نگرانی هایی که در دستگاه های فکس کاربنی و حرارتی وجود داشت، از بین برود.

با توجه به اینکه تونر ها قابلیت چاپ تعداد بالایی را دارند، می توان شاهد طول عمر بالای محصول و عملکرد مطلوب آن برای سال های متوالی بود.

همین امر باعث می شود تا هزینه ی صرفه شده برای خرید تونر ها کاملاً توجیه پذیر شود.

فکس لیزری کانن در دو نوع معمولی و فلت موجود است.

دستگاه از نوع فلت برای کپی گرفتن از تصویر شناسنامه یا پاسپورت و ارسال تصویر شناسنامه بدون نیاز به کپی گرفتن به کار می رود.

 

5/5 - (1 امتیاز)