پرینتر های کانن MF211 و MF249DW با طراحی زیبا و با کیفیت همواره طرفداران پروپاقرصی در سرتاسر جهان دارد.

محصولات شرکت کانن به گونه ای است که تمامی خواسته های مشتریان را پوشش می دهد و با تنوع زیاد مدل در قیمت های مختلف سعی می کند عموم کاربران را راضی نگه دارد.

همانطور که اطلاع دارید پرینتر های چندکاره یا All-in-One کانن محبوبیت زیادی را در بین مردم دارند و افراد زیادی در سرتاسر دنیا از این پرینتر ها استفاده می کنند.

پرینتر های چند کاره که تا حد زیادی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد می شود عمل های پرینت ، کپی ، اسکن و فکس را در قالب یک دستگاه واحد انجام می دهند.

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW از جمله پرینتر های چند کاره تک رنگ لیزری و با کیفیت این برند هستند که در ادامه مقاله قصد داریم به مقایسه آن ها بپردازیم و نقاط ضعف و قوت هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

پس در ادامه مقاله با ما در نمایندگی کانن در تهران همراه باشید.

 

طراحی و مشخصات ظاهری

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW

پرینتر کانن مدل MF211 یک دستگاه سه کاره است و به راحتی می توانید پرینت ، اسکن و کپی های خود را با استفاده از این دستگاه انجام دهید.

اما MF249DW قابلیت انجام چهار عمل پرینت ، اسکن ، کپی و فکس را دارد و یک دستگاه همه کاره به حساب می آید.

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW مانند اکثر پرینتر های کانن از بدنه یک دست مشکی ساخته شده اند و از نظر کیفیت ساخت ، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارند.

هم چنین پنل با کاربری زیبا و ساده به همراه یک صفحه نمایش متحرک باعث می شود تنظیمات مربوط به چاپ را به راحتی انجام دهید.

ابعاد پرینتر MF211 شامل 390 × 441 × 312 میلیمتر می شود و وزنی در حدود 10.1 کیلوگرم دارد.

این پرینتر 3 کاره با توجه به ابعاد نسبتا کمی که دارد فضای زیادی از میز کار شما اشغال نمی کند و می توانید آن را به سادگی در گوشه ای میز کار خود قرار دهید.

MF211 برای افرادی همچون دانشچویان که حجم کاری زیادی ندارند اما نیاز به سرعت چاپ بالا دارند بسیار مناسب است.

از طرف دیگر پرینتر  MF249DW نیز دارای ابعاد 360 × 371 × 390 میلیمتر و 17 کیلوگرم وزن است.

این مدل با حجم کاری کم تا متوسط برای دفاتر اداری و شرکت ها انتخابی ایده آل است.

 

ویژگی های چاپ

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم پرینتر های کانن MF211 و MF249DW هردو از فناوری چاپ لیزری بهره می برند و به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند.

سرعت پرینتر MF211 در قسمت چاپ حدود 23 برگ در دقسقه است که کیفیت تصویری به اندازه رزولوشن 600 ×600 dpi دارد.

توان کار ماهانه توصیه شده برای این دستگاه حداکثر 8000 صفحه در ماه است.

پرینتر MF249DW در هر دقیقه توان چاپ 28 برگ در دقیقه را دارد و مشابه رقیب خود رزولوشن 600 × 600 dpi را هنگام چاپ تصاویر به نمایش می گذارد.

این پرینتر نیز توان کار ماهانه 15000 برگ را دارد.

هر دو پرینتر دارای ظرفیت سینی ورودی 250 برگه هستند.

از جمله تفاوت های این دو مدل می توان به قابلیت تغذیه خودکار یا فیدر اشاره کرد که MF249DW دارای قابلیت تغذیه خودکار با ظرفیت 35 برگی است اما مدل دیگر یعنی MF211 از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

تفاوت مهم دیگری که این دو پرینتر از نظر قابلیت های چاپ دارند ویژگی چاپ دورو خودکار است که پرینتر MF249DW را در جایگاه بهتری نسبت به رقیب خود قرار می دهد.

قابلیت چاپ دورو خودکار یکی از کاربردی ترین ویژگی های چاپ پرینتر است و بسیار از افراد به دنبال خرید دستگاهی هستند که از این قابلیت پشتیبانی کند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است پرینتر MF249DW را انتخاب کنید چون MF211 از قابلیت چاپ دورو خودکار پشتیبانی نمی کند.

لازم به ذکر است که هر دو پرینتر از کارتریج مشابه 737 بهره می برند و از نظر کیفیت چاپ بسیار ایده آل هستند.

 

رابط کاربری

رابط کاربری

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW از درگاه USB و Ethernet پشتیبانی می کنند و می توان با استفاده از این دو درگاه پرینتر را به کامپیوتر متصل کرد.

اگر به دنبال اشتراک گذاری پرینتر در محیط اداری یا دفتر خود هستید باز هم MF249DW انتخاب مناسب تری است زیرا از قابلیت اتصال به شبکه بی سیم Wi-Fi پشتیبانی می کند.

اما یکی دیگر از نقطه ضعف های MF211 عدم پشتیبانی از شبکه بی سیم Wi-Fi است.

 

جمع بندی

پرینتر های کانن MF211 و MF249DW

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی کانن اگر نیازی به فکس ندارید و قابلیت چاپ دورو خودکار و اتصال به شبکه بی سیم Wi-Fi جزو اولویت های شما برای خرید پرینتر نیستند می توانید MF211 را خریداری کنید.

این دستگاه بیشتر برای دفاتر کوچک و منازل و استفاده دانشجویان مناسب است که نیاز به سرعت بالا و امکانات زیادی ندارند و با بودجه نسبتا کم می خواهند یک پرینتر با کیفیت را خریداری کنند.

اما MF249DW یک پرینتر چهار کاره تمام عیار است که با مجموعه ای از قابلیت ها همچون چاپ دورو خودکار و اتصال به شبکه بی سیم Wi-Fi نیاز شرکت ها و دفاتر را به طور کامل رفع می کند.

پرینتر MF211 با قیمتی در حدود 4800000 تومان و MF249DW نیز با مبلغی در حدود 6000000 از فروشگاه های معتبر قابل خریداری است.

5/5 - (1 امتیاز)