مشکلات متداول پرینتر های کانن را می توان به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم نمود که برای حل بسیاری از آن ها به تخصص در این مورد نیاز دارید.

البته برای برخی از آن ها که باعث اختلال در روند کاری شما می شوند باید به یک مرکز معتبر برای تعمیر پرینتر مراجعه نمایید.

بسیاری از مشکلات به وجود آمده برای پرینتر های کانن به صورت پیش پا افتاده بوده و به راحتی قابل حل می باشند.

البته این موضوع و رفع کردن چند مورد از مشکلات متداول پرینتر های کانن نباید این حس را در فرد ایجاد کند که می تواند مشکلات بزرگتر و تخصصی تر را نیز برطرف نماید و به تعمیر دستگاه بپردازد.

برای پیدا کردن درایور مناسب با هر مدل از پرینتر های کانن بهتر است از طریق سایت رسمی این شرکت اقدام نمایید.

 

مشکلات متداول پرینتر های کانن

مشکلات متداول در پرینتر های کانن

زمانی که یک پرینتر از مدل های مختلف شرکت کانن را خریداری می کنید و هیچ اطلاعاتی در مورد محصولات این شرکت ندارید بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه نموده تا با طرز کار آن آشنا شده و در صورت بروز هرگونه مشکل ابتدایی بتوانید آن را در محیط حل نمایید.

هر چند شرکت کانن یکی از بهترین و برترین شرکت های تولید کننده پرینتر در جهان می باشد و محصولات این شرکت روز به روز در حال پیشرفت و استفاده از تکنولوژی های نوین هستند اما این محصولاتی در برخی از موارد به دلیل خطاهای انسانی و یا ایرادات سخت افزاری دچار مشکلاتی شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از مشکلات متداول پرینتر های کانن که مشتریان در هنگام نصب و استفاده از دستگاه با آن رو به رو می شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مشکلات مربوط به نصب و راه اندازی پرینتر

مشکلات متداول در پرینتر های کانن

یکی دیگر از مشکلات متداول پرینتر های کانن مشکل مربوط به نصب و راه اندازی می باشد که پرینتر ها به طور کلی در انواع مختلفی ساخته می شوند و هر کدام از آن ها از طریق یک روش با دیگر وسایل ارتباطی وصل می شوند تا از این طریق بتواند دستورات لازم را برای اجرا بهپرینتر داد.

برای این کار باید ابتدا اتصالات دستگاه مانند کابل برق و کابل USB آن را به خوبی وصل نموده و سپس به سراغ نصب درایور متناسب با آن مدل برویم.

اگر پرینتر پس از اتصالات بالا نیامده و روشن نشد باید اتصالات را چک نموده و از سالم بودن آن ها مطمئن شد.

بررسی نمایندگی Canon نشان میدهد پس از چک کردن اتصالات مشکل دیگری که می تواند اغلب کاربران را به خود درگیر نماید نصب درایور مناسب با هر دستگاه می باشد که البته این مشکل برای کسانی که با اندکی با سیستم عامل و کار کامپیوتری آشنا باشند به راحتی قابل حل می باشد.

 

گیر کردن کاغذ و عدم کشیده شدن آن

مشکلات متداول در پرینتر های کانن

یکی دیگر از مشکلات متداول پرینتر های کانن که بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از این پرینتر ها با آن مواجه هستند، گیر کردن کاغذ و نکشیده شدن آن توسط ADF دستگاه می باشد.

اگر این مشکل به دلیل عدم قرار دادن صحیح کاغذ باشد و یا اینکه ساختار کارتریج به خوبی روی قرار دادن سایز های مختلف تنظیم نشده باشد به راحتی می توان آن را در محیط برطرف نمود.

اما مشکلات تخصصی تری مانند ایجاد تداخل در فیدر دستگاه می تواند یکی دیگر از عوامل این کار باشد که برای تعمیر آن باید از نیرو های متخصص استفاده نمود.

البته در صورتی که پرینتر چند کاغذ را به صورت همزمان به داخل بکشد نیز می توان این مشکلات و راه حل آن را مورد بررسی قرار داده و با چک کردن کاغذ و یا گیره های دستگاه آن را برطرف نمود.

اگر مشکل مورد نظر برطرف نشد و همچنان شاهد کشیده شدن چند کاغذ به صورت همزمان بودیم برای تسریع  در روند کسب و کار باید حتما دستگاه را تعمیر نماییم.

 

کیفیت پایین چاپ در دستگاه

مشکلات متداول در پرینتر های کانن

از دیگر مشکلات متداول در پرینتر های کانن که بسیاری از کاربران با آن سر و کار دارند می توانند به کیفیت پایین وضوح تصاویر چاپ شده اشاره نمود.

این کیفیت پایین می تواند به دلیل کاهش کیفیت چاپ دستگاه به صورت دستی یا نرم افزاری و یا مشکلات سخت افزاری باشد.

معمولاً زمانی که کارتریج به انتهای ظرفیت چاپ خود نزدیک شده باشد شاهد این مشکل هستیم و در صورتی که برطرف نشد باید برای تعویض کارتریج اقدام نماییم.

عدم اجرای دستورات

بسیاری از کاربران در هنگام استفاده و پس از نصب پرینتر های کانن متوجه می شوند که دستورات به خوبی روی این دستگاه اجرا نمی شود.

این مشکل علاوه بر دلایل نرم افزاری و یا خراب شدن قسمت های مختلف سخت افزاری دستگاه مانند برد آن می تواند به دلیل عدم جاگذاری صحیح و درست دستگاه باشد.

البته با چک کردن اتصالات دستگاه و کارکرد قسمت های مختلف و در برخی از موارد خاموش و روشن کردن پرینتر می توان این مشکل را حل نمود و در غیر این صورت باید از مراکز معتبر بخواهید مشکل پرینتر شما را بررسی نمایند.

 

سر و صدای زیاد و دیگر مشکلات متداول پرینتر های کانن

مشکلات متداول در پرینتر های کانن

بررسی بخش تعمیرات پرینتر کانن نشان میدهد یکی از مهم ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران در روز های ابتدای به راحتی از کنار آن می گذرند اما با گذشت زمان به یک موضوع و دغدغه برای آن ها تبدیل می شود، سر و صدای زیادی است که در هنگام چاپ توسط این پرینتر ها تولید می شود.

این مورد از مشکلات متداول پرینتر های کانن می تواند به دلیل پایان یافتن طول عمر دستگاه و یا استفاده نامناسب از آن باشد.

زمانی که بیش از ظرفیت یک پرینتر از آن استفاده نماییم چنین مشکلاتی می تواند عادی باشد.

البته این موضوع را بسیاری از کارشناسان این عرصه به دلیل کیفیت پرینتر ها نیز ارتباط می دهند.

از دیگر مشکلات متداول پرینتر های کانن می توان به روشن نشدن دستگاه، خط انداختن روی کاغذ ها، چاپ تکراری روی یک برگه، پاک شدن نوشته ها با دست، خطاهای نرم افزاری و ارور های مختلف، عدم توانایی اتصال بی سیم به دستگاه در مدل های جدید و … اشاره نمود.

سرویس های دوره ای در مرکز نمایندگی کانن می تواند درصد بروز این مشکلات متداول پرینتر های کانن را کاهش دهد و شما را از هزینه های بسیار زیاد تعمیرات این دستگاه ها دور نماید.

Rate this post