مزایای پرینتر های چند کاره کانن

پرینتر های چند کاره کانن به دلیل ساختاری بسیار مناسب و عملیاتی که دارند، مزایای بسیار زیادی را برای هر شرکت و یا سازمان به دنبال خواهند داشت.

همین مزایای پرینتر های چند کاره کانن باعث شده است تا بسیاری از ادارات از معایب این پرینتر ها صرف نظر کرده و از آن ها در محیط اداری خود استفاده نمایند.

صرفه جویی در هزینه های اولیه

اولین و شاید مهم ترین قسمت از مزایای پرینتر های چند کاره کانن را بتوان صرفه جویی در هزینه ها برای خرید چند دستگاه مختلف دانست.

پرینتر های چند کاره کانن چهار عمل کپی، فکس، پرینت و اسکن را انجام می دهند.

این کار باعث می شود تا شرکت ها و سازمان ها از خرید هر دستگاه به صورت جداگانه بی نیاز شده و با خرید یک پرینتر چند کاره کانن تمامی این کار ها را از طریق یک دستگاه انجام دهند.

نظم دهی و بهینه سازی فضا

مورد دوم از مزایای پرینتر های چند کاره کانن را می توان به بهینه سازی در هنگام استفاده از این محصول در محیط های مختلف مرتبط دانست.

زمانی که به جای چند دستگاه که عملیات فکس، پرینت، اسکن و کپی را انجام می دهند، از یک دستگاه پرینتر چند کاره کانن در محیط استفاده می کنید، می توانید از فضای محیط برای قرار دادن سایر تجهیزات و لوازم اداری استفاده نمایید.

این کار علاوه بر بهینه سازی فضا باعث نظم دهی چیدمان وسایل و تجهیزات اداری در محیط نیز می شود که یکی دیگر از مزایای پرینتر های چند کاره کانن می باشد.

صرفه جویی در انرژی

برای وصل نمودن و استفاده از پرینتر های چند کاره کانن فقط به یک سیم رابط برای اتصال برق نیاز داریم.

این موضوع علاوه بر کاهش کابل کشی در سازمان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.

به طور کلی استفاده از یک دستگاه با برق شهری می تواند باعث کاهش در مصرف انرژی نسبت به چهار دستگاه مختلف شود.

سرعت بالای انجام عملیات

یکی دیگر از مزایای پرینتر های چند کاره سرعت بالای این محصولات نسبت به دیگر پرینتر های می باشد.

هر چند برای عملیات مختلف نیاز است که اندکی روی دستگاه صبر نمود اما به طور کلی سرعت چاپ، کپی، اسکن و فکس در این پرینتر ها نسبت به انواع دیگر بالاتر می باشد.

پشتیبانی از سایز های مختلف کاغذ از دیگر مزایای پرینتر های چند کاره کانن می باشد که می توان در مصرف کاغذ های باطله و در کل صرفه جویی انرژی بسیار موثر باشد.

معایب پرینتر های چند کاره کانن

بعد از بررسی مزایای پرینتر های چند کاره کانن بهتر است نگاهی نیز به معایب پرینتر های چند کاره کانن داشته باشیم تا شما بهتر بتوانید از این پرینتر ها در محیط های مختلف استفاده نمایید.

پرینتر های چند کاره کانن همان قابلیت ها و عملکردی که در هر کدام از دستگاه های فکس، پرینت، کپی و اسکن به صورت جداگانه انجام می شود را ارائه می دهند و ویژگی های جداگانه ای ندارند.

خراب شدن یک قسمت باعث اختلال در وضعیت کلی می شود.

یکی از مهم ترین معایب پرینتر ها چند کاره کانن را می توان مربوط به زمانی دانست که یکی از قسمت های دستگاه دچار نقص و خرابی می شود.

با توجه به اینکه پرینتر های چند کاره کانن چهار عملیات مختلف را با هم انجام می دهند، خراب شدن یکی از قسمت ها باعث می شود تا افراد نتوانند از دیگر قسمت ها نیز استفاده نمایند.

این کار باعث می شود تا امور اداری دیگر قسمت ها نیز مختل شده و مشکلات برای این قسمت ها تا تعمیر دستگاه به وجود بیاید.

 

معمولاً به صورت سیاه و سفید عملیات را انجام می دهند.

پرینتر های چند کاره معمولاً به صورت سیاو سفید عملیات پرینت را انجام می دهند.

این کار در برخی از ادارات می تواند مفید باشد اما در شرکت های مختلف به دلیل نیاز به پرینت رنگی، این پرینتر ها نمی توانند پاسخگویی نیاز های مشتریان باشند.

این امر به دلیل استفاده عملیات پرینت، کپی، فکس و اسکن از یک مخزن مشترک می باشد.

این مخزن که به صورت پودری یا جوهر می باشد در صورتی که رنگی باشد می تواند مشکلاتی را برای عملیات مختلف دستگاه به وجود بیاورد.

پس می توان پرینت سیاه و سفید را یکی از معایب پرینتر های چند کاره کانن دانست هر چند این کار باعث افزایش سرعت که یکی از مزایای پرینتر های چند کاره کانن است، می شود.

هزینه های بالا در تعمیرات و نگهداری

با توجه به اینکه قسمت های مختلفی در این نوع از پرینتر ها وجود دارند، تعمیرات آن ها نیاز به تخصص و مهارت در این زمینه دارد.

همین امر باعث بالا رفتن هزینه ی تعمیرات آن ها در صورت خرابی می شود.

بالا رفتن هزینه های تعمیرات و نگهداری به عنوان یکی از معایب پرینتر های چند کاره کانن می تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

از دیگر معایب پرینتر های چند کاره کانن می توان به قابلیت اولین ورودی – اولین خروجی اشاره نمود که باعث اتلاف وقت در بسیاری از زمان ها برای چند عملیات ساده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)