پرینتر کانن مدل MF8050Cn راه حل دفاتر اداری و منازلی است که برای جمع آوری اسناد خود نیاز به یک پرینتر رنگی با کیفیت دارند.

این پرینتر لیزری رنگی چهار کاره و یا به اصطلاح All-in-One کانن توانایی انجام پرینت ، کپی ، اسکن و فکس را دارد و کیفیت و سرعت بالایی را هنگام چاپ اسناد به کاربران ارائه می دهد.

تفاوتی که پرینتر های لیزری رنگی با پرینتر های جوهر افشان رنگی دارند این است که پرینتر های جوهر افشان غالبا به صورت اختصاصی برای چاپ عکس های با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرند و برای چاپ متن کاربرد چندانی ندارند.

اما پرینتر های لیزری رنگی علاوه بر چاپ متن قابلیت چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی را به صورت رنگی دارند و بر خلاف پرینتر های رنگی جوهر افشان برای حجم کاری بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

البته انتظار چاپ تصاویر با کیفیت همچون جوهر افشان را نباید از پرینتر های لیزری رنگی داشت و این پرینتر ها بیشتر برای چاپ تراکت ها و بروشور های رنگی مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله در نمایندگی کانن قصد داریم پرینتر کانن مدل MF8050Cn را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مشخصات ظاهری و سخت افزاری

پرینتر کانن مدل MF8050Cn

ابعاد و وزن پرینتر کانن مدل MF8050Cn به ترتیب 430 × 484 × 429 میلیمتر و 25 کیلوگرم است و این امر باعث شده است که در کنار امکانات کامل فضای خیلی زیادی را اشغال نکند.

بدنه دستگاه نیز از پلاستیک با کیفیت و با دوام ساخته شده است که باعث می شود بتوانید برای طولانی مدت بر روی این مدل حساب کنید.

هم چنین رنگ سفید ، مشکی این پرینتر باعث افزایش جذابیت بصری آن می شود و زیابی خاصی را به محیط کار یا منزل شما می بخشد.

در قسمت بالایی دستگاه LCD 5 خطی طراحی شده است.

روی پنل دستگاه نیز دکمه های مختلفی برای انواع دستورات تعبیه شده است که با استفاده از آن ها می توانید تنظیمات چاپ را به راحتی اعمال کنید.

در ابتدای کار ممکن است تعداد زیاد دکمه ها کمی شما را سردر گم بکند اما به مرور زمان و با کار کردن با دستگاه به طور کامل بر آنها مسلط خواهید شد.

 

ویژگی های چاپ

پرینتر کانن مدل MF8050Cn

ظرفیت در نظر گرفته شده برای سینی ورودی پرینتر کانن مدل MF8050Cn تعداد 150 برگ است از قابلیت تغذیه اتوماتیک یا ADF نیز بهره می برد.

طبق بررسی های ما در نمایندگی کانن سرعت مناسب از ویژگی های بارز این دستگاه است به طوریکه اسناد رنگی را با سرعت 8 صفحه در دقیقه و اسناد سیاه و سفید را با سرعت 12 صفحه در دقیقه به چاپ می رساند و که این سرعت برای یک پرینتر لیزری رنگی با کیفیت بالا کاملا مطلوب است.

پرینتر کانن مدل MF8050Cn دارای رزولوشن چاپ 2400 × 600  dpi است.

این دستگاه از یک حافظه 128 مگابایتی نیز بهره می برد و توان کار آن بالغ بر 30000 صفحه در ماه است.

این پرینتر از چهار تونر جداگانه به رنگ های مشکی ، آبی ، زرد و قرمز و با شماره 716 بهره می برد و پس از تمام شدن هر رنگ کافی است تونر آن را جایگزین کنید.

از مهم ترین ویژگی های این پرینتر 4 کاره کیفیت بالای چاپ آن در کنار سرعت مناسب است.

این پرینتر از فناوری پیشرفته کانن که در پرینتر های رده بالا نیز یافت می شود استفاده می کند که چاپی سریع و دقیق را ارائه می دهد.

علی رغم امکانات بالای این دستگاه اما قیمت آن نیز بسیار مناسب است و خرید آن کاملا مقرون به صرفه است.

 

اتصالات و سایر ویژگی ها

پرینتر کانن مدل MF8050Cn

برای اتصال این پرینتر به کامپیوتر تنها از درگاه USB و Ethernet می توانید استفاده کنید و قابلیت پشتیبانی از اتصال وایرلس برای این دستگاه در نظر گرفته نشده است.

پرینتر کانن مدل MF8050Cn هم چنین از قابلیت چاپ دورو به صورت خودکار پشتیبانی نمی کند و این کار تنها به صورت دستی امکان پذیر است.

سایر ویژگی های این پرینتر نیز که شامل کپی ، اسکن و فکس است با کیفیت و سرعت بسیار مناسبی عمل می کنند و باید این نکته را نیز در نظر داشت که این پرینتر گوشی تلفن ندارد و برای فکس نمی توانید از آن استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)