انواع کارتریج ها

اگر قصد خرید و یا شارژ نمودن یکی از انواع کارتریج ها برای پرینتر های کانن در محل کار خود را دارید به شما پیشنهاد می شود این مطلب را حتما تا انتها دنبال کنید.

به طور کلی دستگاه های پرینتر موجود در بازار به دو نوع پرینتر های جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند.

هر چند مدل های مختلفی از پرینتر ها مانند پرینتر های چند کاره در بازار وجود دارند، اما همه ی آن ها در ساختار خود از دو سیستم جوهر افشان یا لیزری استفاده می کنند.

به همین دلیل انواع کارتریج های مورد استفاده در پرینتر ها را می توان به کارتریج های پرینتر جوهر افشان و کارتریج هایی که برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرند تقسیم نمود.

در دسته بندی دیگر هنگام خرید کارتریج ها آن ها را به دو نوع کارتریج اصلی و طرح تقسیم می کنند.

در ادامه به بررسی ویژگی های هر کدام از این انواع کارتریج ها می پردازیم.

 

کارتریج پرینتر های جوهر افشان

این نوع از انواع کارتریج ها در ساختار خود از جوهر برای عملیات مختلف مانند چاپ تصاویر استفاده می کنند.

کارتریج های جوهری در بسیاری از موارد قیمتی بالاتر از خرید پرینتر به صورت فیزیکی دارند.

ایراد بزرگ کارتریج های جوهری و در کل پرینتر های جوهر افشان این است که اگر برای مدتی از آن ها استفاده نشود، جوهر داخل کارتریج خشک شده و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

علاوه بر این با توجه به اینکه چاپ تصاویر نیازمند جوهر و رنگ بسیار زیادتری نسبت به متن ها می باشد، می توان انتظار داشت که ظرفیت کارتریج زودتر از کارتریج های تونری و پودری تمام شود.

قیمت بالای کارتریج های جوهری باعث می شود تا بسیاری از افراد در هنگام تمام شدن جوهر این کارتریج ها برای شارژ نمودن آن ها اقدام نمایند.

با توجه به پخش شدن جوهر و رنگ در قسمت های مختلف پرینتر توصیه می شود از شارژ نمودن این کارتریج ها خودداری نموده و برای تعویض آن ها اقدام کنید.

 

کارتریج های لیزری

یکی دیگر از انواع کارتریج ها، مربوط به پرینتر های لیزری می باشد.

این نوع از کارتریج ها از پودر و تونر در ساختار خود برای چاپ متن استفاده می کنند.

طول عمر این کارتریج ها از کارتریج های جوهری بالاتر بوده و می توان برای مدت طولانی بدون ایجاد هیچ مشکلی از آن ها استفاده نکرد.

در صورتی که ظرفیت این نوع از کارتریج ها تمام شود، باید حتما از طریق مراکز و نمایندگی های معتبر برای شارژ نمودن آن ها اقدام کنید.

متاسفانه در برخی از موارد، مراکز مختلف اقدام به شارژ این کارتریج ها با تونر های فرعی نموده که علاوه بر آسیب زدن به کارتریج باعث کاهش کارایی و خراب شدن کلی دستگاه پرینتر نیز می شوند.

 

کارتریج های اصل و فرعی

شاید شما هم هنگام خرید با عبارت هایی مانند کارتریج های اصلی و فرعی آشنا شده باشید.

این نوع از تقسیم بندی انواع کارتریج ها در واقع به شرکت های سازنده ی آن ها بر می گردد.

کارتریج های طرح معمولاً از قطعات مختلف کارتریج های اصلی و معیوب ساخته می شوند.

شرکت های داخلی کار ساخت این نوع از انواع کارتریج ها را بر عهده دارند.

موردی که می تواند در هنگام خرید انواع کارتریج ها باعث ترغیب مشتریان برای خرید کارتریج ها طرح شود، قیمت پایین تر آن ها نسبت به کارتریج های اصل می باشد.

این موضوع باعث می شود تا افراد بدون توجه به کیفیت بالاتری که کارتریج های اصلی دارند، یک محصول طرح و فرعی را خریداری نموده که می تواند مشکلات زیادی برای دستگاه پرینتر به وجود بیاورد.

این در حالی است که خرید کارتریج اصلی و اورجینال که توسط مراکز معتبر ارائه می شود باعث می شود تا دستگاه پرینتر شما کارایی خود را از دست نداده و برای سال های متوالی بتواند خدمات با کیفیت را ارائه نماید.

پس بهتر است در هنگام خرید انواع کارتریج ها اولویت اول را به کیفیت و کارایی آن ها اختصاص دهید زیرا خرابی کارتریج می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در دستگاه پرینتر شده و عمر مفید آن را کاهش دهد.

 

کارتریج اصل را از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای سازمان ها و ادارات در هنگام خراب شدن کارتریج و بررسی انواع کارتریج ها به وجود می آید این است که کارتریج های اصل را از کجا می توان تهیه نمود.

متاسفانه بسیاری از افراد سودجو کارتریج های فرعی را در قالب جنس اورجینال و اصلی به مشتریان می فروشند و همین امر باعث ایجاد دغدغه هایی برای آن ها در انتخاب کارتریج اصل شده است.

ما در مرکز نمایندگی کانن سعی نموده ایم از مواد اولیه ی مناسب و تونر های اصلی برای شارژ انواع کارتریج ها استفاده نماییم.

علاوه بر این زمانی که قصد تعویض کارتریج های خود را دارید می توانید با اطمینان بالا از اصل بودن کارتریج های ما برای خرید آن ها اقدام نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)