قطعا یکی از مهم ترین مسائلی که کاربران پرینتر کانن با آن مواجه شده اند نحوه اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه است.

این مورد مخصوصا در ادارات ، دفاتر ، مدارس ، دانشگاه ها و هم چنین در مجتمع های آموزشی بسیار مهم و اساسی است.

به دلیل اینکه چندین سیستم می توانند به یک پرینتر متصل شوند و تمامی فرآیند های چاپ اسناد با یک پرینتر انجام می شود.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی کانن اشتراک گذاری پرینتر در محیط های اداری و آموزشی به این دلیل بسیار با اهمیت است که صرفه جویی در وقت و هزینه را در پی دارد و از خرید پرینتر های اضافی جلوگیری می شود.

 

مزایای به اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه

اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه

1 استفاده همزمان چندین کاربر

وقتی پرینتر کانن را در شبکه به اشتراک می گذارید چندین کاربر همزمان می توانند از آن استفاده کنند.

هر رایانه ای که بخشی از شبکه باشد می تواند دستور چاپ سند را برای پرینتر ارسال کند.

تمامی دستور های چاپ که به وسیله سیستم های در دسترس شبکه ، برای پرینتر ارسال می شوند به صف انتظار می روند و یکی یکی به ترتیب چاپ می شوند.

هم چنین سیستم اصلی که پرینتر به آن متصل است ، توسط سرور مدیریت می شود و تمامی تنظیمات و دستورات لازم به وسیله او اعمال می شود.

 

2 دستور چاپ از راه دور

تمامی کاربرانی که به شبکه متصل باشند می توانند از راه دور و یا حتی در سفر دستور چاپ را برای پرینتر صادر کنند.

این ویژگی نیز یکی از مهم ترین مزیت های اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه است که دردسر های اتصال مستقیم پرینتر به رایانه را بر طرف می کند.

 

3 صرفه جویی در هزینه

پرینتر های کانن متصل به شبکه باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند ، زیرا دیگر نیازی نیست برای هر سیستم یک پرینتر مجزا خریداری شود.

علاوه بر آن دیگر نیازی نیست هزینه های مضاعفی را صرف خرید کابل و لوازم جانبی برای پرینتر های دیگری کنید.

 

4 سیستم عامل های مختلف

رایانه ها و سیستم هایی که به شبکه دسترسی دارند ممکن است سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز ، مک ، لینوکس و یا سایر آنها را داشته باشند.

طبق بررسی های ما در نمایندگی کانن یکی دیگر از مزیت های اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه این است که تمامی رایانه ها با سیستم عامل های مختلف می توانند به شبکه و پرینتر متصل شوند و با استفاده از درایور های طراحی شده برای هر پلتفرم ، دستور های چاپ را برای پرینتر ارسال کنند.

 

5 انواع پرینتر ها

امروزه اکثر پرینتر های مدرن قابلیت اتصال به شبکه رادارند.

انواع پرینتر های مختلف مانند لیزری ، جوهر افشان ، حرارتی و سایر پرینتر ها می توانند در شبکه قرار بگیرند و هر کدام برای چاپ های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

به طور مثال کاربران این امکان را دارند که متن های خود را با پرینتر لیزری و عکس هارا با پرینتر جوهر افشان در دسترس شبکه چاپ کنند.

 

6 صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری

بدیهی است که هرچه تعداد پرینتر کمتری مورد استفاده قرار بگیرد ، هزینه های ناشی از تعمیر پرینتر کانن و نگهداری کاهش می یابد.

به طور مثال هزینه ای که برای خرید کارتریج یا تعویض درام پرینتر صرف می کنید تنها برای یک پرینتر است.

 

روش به اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

  • اولین مرحله برای به اشتراک گذاری پرینتر کانن در شبکه ورود به منو پرینتر و کنترل پنل و انتخاب گزینه Device and printer است.
  • سپس لازم است که به قسمت Add a printer که در بالای پنجره قابل مشاهده است بروید و گزینه Add a network wireless or Bluetooth printer را انتخاب کنید.
  • پس از گذارندن مراحل بالا ویندوز شبکه را اسکن می کند و درایور های مورد نیاز پرینتر را پیدا می کند. در این مرحله کار با موفقیت به پایان رسیده است و می توانید از پرینتر موجود در شبکه استفاده کنید.
  • اگر با انجام مراحل بالا موفق نشدید پرینتر خود را به اشتراک بگذارید لازم است مجدد به کنترل پنل بروید و گزینه Network and internet را انتخاب نمایید. سپس Network and Sharing center را انتخاب کرده و وارد Change advanced sharing setting شوید.
  • حال پس از مطمئن شدن از انتخاب گزینه file and printer sharing بر روی Save changes کلیک کنید. سپس دوباره به کنترل پنل بروید.
  • از کنترل پنل وارد بخش View device and printer شوید و پرینتری که قصد دارید آنرا به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  • در این لحظه اشتراک گذاری پرینتر به پایان رسیده است و برای اطمینان به Printer properties بروید و روی sharing کلیک کنید. حال share this printer را تایید کنید.
Rate this post